Naru's Happy Travel
DOI : http://dx.doi.org/10.14354/yjk.2011.36.91
예이츠의 빅토리아왕조시대적 모더니즘
저자: 린다 래이 프랫은 네브라스카 주립대 시스템 총괄 경영 및 교무 부총장이다.
Yeats’s Victorian Modernism
,

Author: Linda Ray Pratt is Executive Vice President and Provost of the University of Nebraska system.
receipt acknowledged: Sep. 12, 2011. revision received: Nov. 18, 2011. publication approved: Dec. 10, 2011.
Abstract
The poetry of W.B. Yeats in the 1880s and 1890s offers a critical example of how Victorian aesthetics were in the process of becoming Modernist aesthetics. “The Wanderings of Oisin” (1889) expresses both the desire for “paradise” and the realization that the creative impulse in human life arises from the tension of unreconciled opposites and the unrelenting nature of change. Oisin’s visits to the three islands illustrate the unfinished and changing world of mortality as the engine of meaning, and metaphor as the vehicle of ordering it. The poem escapes the bleakness of Victorian despair and invests the moment between past and future with the richness of life. The poem foreshadows Modernist statements such as Wallace Stevens’s “Death is the mother of beauty” and the profound understanding Yeats articulates in late poems such as “Meru,” “Vacillation,” and “The Statues.”
1880년대와 1890년대의 예이츠의 시는 어떻게 빅토리아 왕조의 시학이 현대의 시학이 되어가는지를 보여주는 중요한 예가 된다. “ 어쉰의 방랑 (1889년)은 “천국”에 대한 욕망을 표현하기도 하지만, 무자비한 변화의 자연과 화해하자 않는 반대의 것들의 긴장에서 인생의 창조적 충동이 생긴다는 인식을 보여주기도 한다. 어쉰의 3섬에의 방문은 의미의 원동력으로서의 인생의 유한성의 미완의, 변하는 세계를 나타내며, 그 세계를 제어하는 도구로서의 메타포를 나타낸다. 이 시는 빅토리아왕조시대의 삭막함에서 벗어나서 과거와 미래사이의 순간을 풍요롭게 만든다. 이 시는 또 왈러스 스티븐스의 “죽음은 아름다움의 어머니”라는 현대적 선언을 예고하며, 예이츠 자신의 후기 시들 “메루,” “망서림,” “조각상들” 같은 데서 명징하게 그려내는 깊은 통찰도 예고한다.

 

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