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Yeats’s Double Visions

Margaret Mills Harper

Abstract

Yeats’s work stresses the creation of multiple selves in his poetry and otherwork. Yeats also revised obsessively, and the differences between versions of hisworks are important in finding their meanings. The philosophical book A Vision isespecially many-faceted, emphasizing multiple aspects of the personality, stages of thesoul, and versions of historical and spiritual truth. A Vision is influenced by Yeats’ssmall monograph Per Amica Silentia Lunae, a prose work that we can think of asitself double-facing: the end of the romantic Yeats and the beginning of the modernistYeats. A Vision is itself two books. The differences between the two books (oneversion published in 1925 and one in 1937) illustrate differences in Yeats’s work inthe 1920s and the 1930s. Each book points to itself as existing in one moment ratherthan standing for atemporal truth. Recognizing A Vision as a book that is two booksalso draws attention to the importance of this work as co-authored, in the sense thatit is the result of the occult collaboration between Yeats and his wife George.

예이츠의 두 개의 『환상록』

마가렛 밀즈 하퍼는
저자: 마가렛 밀즈 하퍼는 아일랜드 리머릭 대학교, 창작담당 그럭스먼 석좌 교수이다.

초록

예이츠의 작업은 자신의 시와 다른 작품에서 다수의 자아의 창조를 강조한다. 그는 또 집요하게 수정하기 때문에 작품의 의미를 찾는데 각기 다른 이 두 작품들 사이의 차이는 중요하다. 그의 철학적 저서『비전』은 특히 다양한 면을 지니며, 개성의 다양한 양상, 영혼의 단계, 역사적 정신적 진실의 여러 면을 강조한다. 『비전』에는 낭만적 예이츠의 끝과 모더니스 예이츠의 시작이라는 이중적 양상으로 여길 수 있는 산문 작품, 『친절한 달의 침묵』이라는 소책자의 영향이 보인다. 『비전』자체도 두 버전이 있다. 1925년과 1935년에 발행된 이 두 책의 차이는 예이츠의 1920년대와 1930년대의 작품의 차이를 보인다. 두 책은 시간을 초월한 진리를 나타내기 보다는 각기 한 시기의 존재로 보게 한다. 두 권이 하나인 『비전』을 인정하는 것은, 이 책이 예이츠와 그의 부인 조지 사이의 자동기술의 결과라는 점에서, 공저라는 사실에 주목하게 한다.
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