Journal Search Engine
Download PDF Export Citation Korean Bibliography PMC Previewer
ISSN : 1226-4946(Print)
ISSN : 2288-5412(Online)
The Yeats Journal of Korea Vol.64 pp.21-33
DOI : http://dx.doi.org/10.14354/yjk.2021.64.21

Is Yeats a Major Poet? Rethinking Yeats’s Mythology

Young Suck Rhee
Hanyang University

Abstract

This essay aims at rethinking W. B. Yeats as a major poet of the 20th century; and will further evaluate his major poems to determine if he could be called the greatest poet of the last and current century. The reading of the “major” poems is not to be exhaustive—and needs not to be so—because it seems to me that as the evaluation of Yeats as a major poet in the last century seems to have already been made by major critics and poets, in the mid-20th century, during the two or three decades after his death in 1939. including T. S. Eliot and W. H. Auden, themselves major or great poets of the last century. My perspective is focused on the suspicion of Yeats as a great poet as held by T. S. Eliot and Auden; they seem to be dubious while I am affirmative as far as mythology is concerned; their doubt is based on the very fact that Yeats is a poet of “magic” (Hall 1). That Yeats has been a poet of magic does not present any problem, but rather offers a great solution to the obstacle of sterile 20th century poetics. Eliot’s use of mythology, for instance, differs from Yeats’s. He treats mythology qua mythology as exemplified in “The Waste Land.” This essay is an attempt to focus on how Yeats’s major poems make use of mythology, which makes him different from the rest of major poets of the last century.

예이츠의 신화에 대한 고찰: 그는 주요 시인인가?

이영석
한양대학교

초록

본 논문은 W. B. 예이츠가 20세기의 주요 작가인지를 다시 고찰하려 한다. 더 나아가 그가 지난 세기뿐 아니라 금세기의 가장 위대한 시인인지를 보기 위 해 그의 “주요” 시를 재조명하려고 한다. 지난 세기의 대작가들인 T. S. 엘리엇과 W. H. 오든을 포함하여 예이츠가 1939년 사망 20-30년간 주요 평론가와 시인들이 내린, 예이츠는 대시인이다, 라는 평가가 있었으니까 지금의 평가가 더 자세할 필요는 없어 보인다. 단지 엘리엇과 오든이 가졌던 이 평가에 대한 의심에 초점을 맞추려한다. 그 들은 예이츠의 신화에 대한 의심이 있었지만 본 저자는 긍정적이다. 그들의 의심은 예 이츠가 “마술”의 시인이라는 데 기인한다. 그가 마술의 시인이었다는 점은 문제가 되 기보다는 20세기의 불모성의 시학이라는 장애물에 대한 해답을 제시한 것으로 보아야 한다. 이를테면, 엘리엇의 신화의 사용은 예이츠와는 다르다. 그는 황무지 에서 보듯 이 그는 신화를 빌려다 사용하는데 신화를 신화로 다루고 있다. 본 논문은 예이츠가 그의 주요시에서 신화를 어떻게 사용하는지, 이 사용이 그의 시들을 어떻게 위대하게 만들고 20세기의 큰 시인들과 차별성을 만드는지 고찰하는데 역점을 둔다.
 

Figure

Table

  1. SEARCH
  2. Submission : JAMS

    https://yjk.jams.or.kr/

  3. YSK

    The Yeats Society of Korea

  4. Editorial Office
    Contact Information

    - Tel: +82-2-2220-4477
    - E-mail: ilhwan_y@hanyang.ac.kr