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ISSN : 1226-4946(Print)
ISSN : 2288-5412(Online)
The Yeats Journal of Korea Vol.38 pp.11-31
DOI : http://dx.doi.org/10.14354/yjk.2012.38.11

Yeats’s Poems on Pictures*

Elizabeth Bergmann Loizeaux

Abstract

Yeats, using the resources of ekphrasis, wrote some of the most importantpoems of the twentieth century. Sometimes set in the liminal space of the museum,Yeats’s poetry provides a sense of presence and concreteness, lyric subjectivity intothe polyvocal realm of a work of art, immediate engagement with another mind,time, and place, prompting narrative, often of creativity itself. Ekphrasis expandsYeats’s, as well as other twentieth-century poets’s, range of lyric expression.Key words: Yeats, ekphrasis, genre, lyric, image

예이츠의 시 속의 회화

엘리자베스 벌그만 르와조
저자: 엘리자베스 벌그만 르와조는 보스턴 대학교 영문과 교수이며 학부교무 부총장이다. 저서는 『예이츠와 시각예술』(1986년 럿거즈대, 2003년 시라큐즈대)과 『20세기 시와 시각예술』(2008년 캠브리지대)이 있고, 닐 프레이샛트.과 공동 저술한 『텍스트 다시 상상하기: 인쇄의 시대 말기에 텍스트 연구』(2002년 위스콘신대)가 있다.

초록

예이츠는, 엑프레시스(미술품을 묘사하는 시)를 사용하여, 20세기 가장 중요한 시 몇 편을 썼다. 가끔 미술관의 공간에 배경을 둔, 예이츠의 시는 존재감과 구체성, 미술 작품의 다양한 목소리에 대한 서정적 주관성, 다른 마음과 시대와 장소와의 직접적 참여, 종종 창의성 자체에 대한 대화의 촉진, 등을 자극한다. 엑프레시스는, 다른 20세기 시인들 뿐 아니라, 예이츠의 서정적 표현의 영역을 확장한다.
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