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DOI : http://dx.doi.org/10.14354/yjk.2012.39.61
대저택, 그리고 데릭 왈콧: 예이츠의 유산
저자: 리양공 루오(羅良功)는 중국 화중사범학교 영문과 교수이며, 문학연구소 소장으로, 현재 『외국문학연구』, 『세계문학연구포럼』 등의 부편집인 및 편집위원이다.
In a Great House: Derek Walcott and the Yeatsian Legacy
,

Author: Luo Lianggong is Professor of English and Director of Institute for Literatures in English, Central China Normal University, Wuhan. He is executive director of Chinese/American Association for Poetry and Poetics, an international academic organization, and is on the editorial boards of journals, Foreign Literature Studies, Forum for World Literature Studies, and BMa, The Sonia Sanchez Literary Review.
receipt acknowledged: Oct. 01, 2012 revision received: Dec. 25, 2012 publication approved: Dec. 29, 2012
Abstract
This paper, a comparative study of two “Great House” poems?W. B. Yeats’s “Meditations in Time of Civil War” and Derek Walcott’s “Ruins of a Great House,” believes that Walcott borrowed much from Yeats, but more for a model of purpose and pose than of poetic techniques. From Yeats’s poem, Walcott borrowed the ideas about the colonial legacy, and accepted Yeats’s idea about the poet’s role in treating the colonial legacy, to guide the cultural reconstruction after his own country winning independence from British domination. But different from Yeats who tended to live in self-seclusion to keep a keen and calm eye on history, Walcott, though exiling himself as Yeats for an objective understanding of history and the colonial legacy, stepped out of self-seclusion to take advantage of the Western cannons and colonial legacy in an open and unperturbed way.
이 논문은, W. B. 예이츠의 「내란기의 명상」과 데릭 왈콧의 「대저택의 몰락」의 비교 연구로서, 왈콧이 예이츠에게서 많은 것을 빌려왔지만, 시적 기교라기보다는 목적과 태도의 모델로서 빌린 것이라 생각한다. 예이츠의 시에서는, 식민지 유산의 개념들을 빌리고, 그 개념을 다루는 작가개념을 받아들인다. 즉, 영국의 지배에서 독립 후 자신의 나라의 문화적 재건을 인도한다. 날카롭고 관조적 역사관 유지하기 위해 자신을 격리시키는 예이츠의 경향과는 다르게, 왈콧은 예이츠처럼 조국과 거리를 두지만 역사와 식민지적 유산을 객관적으로 이해하기 위해 자신을 고립시키기보다는 서양의 규범과 식민지적 유산을 개방적이고 거침없이 활용한다.

 

yjk_39_61.pdf809.4KB

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