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DOI : http://dx.doi.org/10.14354/yjk.2014.44.63
셰이머스 히니의 『순수의 죽음』: “밭 갈기,” “폭포” 파헤치기
이영석은 한양대학교 영시교수이다. 그의 주요 관심은 시와 그림, 모더니스트와 당대시 그리고 아일랜드 시, 시 창작, 등이다.
그는 『한국예이츠저널 편집장』이다.
Digging Up “Digging,” “Waterfall”: Reading Heaney’s Early Poetry in Death of a Naturalist
Rhee,
Young Suck Rhee is Professor of Poetry at Hanyang University, Seoul. His main interests include Poetry and Painting, Modernist and Contemporary Poetry and Irish Poetry, Creative Writing of Poetry. He is Editor of The Yeats Journal of Korea.

receipt acknowledged: Jul. 1, 2014, revision received: Aug. 15, 2014, publication approved: Aug. 25, 2014.
Abstract
How Seamus Heaney, born on a farm in Northern Ireland in 1939?the year Yeat died?and living under Yeatsian influence, could make himself a new poet is an important question this paper is asking. My way to find this out is to conduct a close reading of some poems, mainly those in Death of a Naturalist, one of his best books of poetry, his first book. I focus on “Waterfall” and “Digging”: the former is much neglected and hardly discussed and the latter mostly regarded as a simple poem.
셰이머스 히니가, 1939년 (예이츠가 별세한 해) 북 아일랜드의 한 농장에서 태어나 예이츠의 영향 아래서 살면서, 어떻게 자신을 새로운 시인으로 변모시키는 가하는 문제는 본 논문이 던지는 주요한 질문이다. 이 논문의 방법으로서, 몇 편의시, 특히 첫 시집이면서도 아마 그의 뛰어난 시집인 순수의 죽음(Death of a Naturalist)에서 몇 편의 시의 가까이 읽기를 시도한다. 본 연구는 “폭포”와 “밭 갈기”을 집중적으로 다룬다: 전자는 평론가들이 무시하거나 거의 논의된 적이 없고, 후자는 대부분 아주 평범한 시로 이해한다.

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