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DOI : http://dx.doi.org/10.14354/yjk.2015.47.125
예이츠의 비극적 환희: 『소포클레스의 오이디푸스 왕』을 중심으로
조선대학교 기초교육대학 자유전공학부 조교수
receipt acknowledged: Jun. 5, 2015. revision received: Aug. 10, 2015. publication approved: Aug. 25, 2015.
W. B. Yeats’s Tragic Gaiety in Sophocles’ King Oedipus
Ko,

Abstract
Yeats completed his theory of tragedy after his translation and the performance of Sophocles’ King Oedipus. The theory of his tragedy is as follows. First, the protagonist tries to overcome his fate and inquires into passionate identity. Second, the protagonist reaches tragic ecstasy. Thirdly, the protagonist changes his passion into wisdom. Fourthly, the protagonist completes the ultimate reality through the tragic gaiety. In short, Yeats, after completing tragic gaiety in Sophocles’ King Oedipus, shows how he embodies the ultimate reality.
예이츠는 『소포클레스의 오이디푸스 왕』을 번역하여 공연한 이후에 자 신의 비극이론을 완성했다. 그의 비극이론은 다음과 같다. 첫째로 주인공은 인간의 운 명을 극복하려고 노력하면서 정열적인 개성을 탐구했다. 둘째로 주인공은 비극적 무아 경으로 고양되었다. 셋째로 주인공은 인간의 정열을 지혜로 바꾸었다. 넷째로 주인공 은 비극적 환희를 통해서 궁극적 실재를 완성했다. 요컨대 예이츠는 『소포클레스의 오 이디푸스 왕』을 통해서 인간이 비극적 환희를 성취한 이후에 궁극적 실재를 체현하는 방법을 제시했다.

 


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