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DOI : http://dx.doi.org/10.14354/yjk.2016.50.157
에이레에서 이에레까지: W.B. 예이츠와 앤소니 조세프의 신화와 과학적 은유
캘리포니아 주립대
receipt acknowledged: Jul. 1, 2016.revision received: Aug. 5, 2016.publication approved: Aug. 25, 2016.
From Eire to Iërè: Mythology and Science Fiction Metaphors in W.B. Yeats and Anthony Joseph
Ramey,
California State University
Abstract
It may seem unexpected to compare the Modern Irish poet W.B. Yeats with the postmodern Trinidadian Black British poet Anthony Joseph. Yeats is widely regarded as one of the central canonical figures of “high modernism,” while Joseph is associated with mixed genre writing on the avant-garde margins of contemporary “black British” literature. However, when these figures are examined comparatively for their uses of some of the features, themes, and purposes often connected to the myths and metaphors of science fiction, unexpected correspondences emerge. These similarities also expand our views of the capacity of the modern and postmodern lyric poetry to transcend conventional genre boundaries.
아일랜드의 모더니스트 시인 W.B. 예이츠와 트리니다드 출신의 영국흑 인 시인 안소니 조세프와의 비교는 예외적일 수 있다. 예이츠는 핵심적 하이 모더니스 트 시인들 중 하나이며, 조세프는 당대 “영국 흑인” 문학의 아방가르드적 변두리의 혼합장르 작가로 인식되고 있다. 그러나, 이 두 사람은, 특정 기법의 사용, 주제, 신화 와 과학적 은유와 결부된 목표 등을 비교하면, 의외의 공통점이 나타난다. 이런 공통 점은 모더니스트와 포스트모더니스트의 서정시의 가능성을 확장시켜 전통적 장르의 구분을 뛰어넘게 한다.

 


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