예이츠의 시적 후렴의 사용 |
|
싱가포르국립대 영문과 교수 |
receipt acknowledged: Oct. 5, 2016. peer-reviewed: 2+1. revision received: Nov. 7, 2016. publication approved: Dec. 14, 2016. edited by Young Suck Rhee |
Yeats’s Use of the Poetic Refrain*
Patke, |
Department of English at the National University
|
|
Abstract |
The paper provides both an overview and selected close readings of
Yeats’s practice in respect of the poetic refrain. Oral poetry first established the
refrain as a device for recapitulation, reinforcement, and structural linking. Yeats
used this device from oral traditions throughout his career, making its seeming
repetition a formal means for powerful enhancement of a poem’s motif and thematic
drive. He made extensive use of the refrain during the early stages of his career,
and in the final years of his life. In a contemporary world where poets are
habitually addicted to free verse, the example of Yeats offers a salutary lesson from
the long past of poetry. The detailed analysis of poems such as “Long-Legged Fly”
demonstrates the nuanced and powerful signification Yeats is able to accomplish
through the use of the refrain. |
이 논문은 시의 후렴을 예이츠가 어떻게 사용하는지 보기 위해 전반적
이고 개별적인 가까이 읽기를 한다. 요약, 강조, 및 전후 연결도구로서 구어시에서 생
긴 것이 후렴이다. 예이츠는 이 구어시의 기법을 평생 사용하는데, 시의 모티브와 주
제를 강하게 표현하는 방법으로 반복을 사용한다. 그는 초기시와 말기시에서 이 후렴
을 집중적으로 사용한다. 자유시가 범람하는 당대의 시에서, 오랜 시의 전통에서 얻은
예이츠의 예는 좋은 모델이 된다. 「긴 다리 소금쟁이」같은 시들의 면밀한 분석은 예
이츠가 후렴을 사용하여 얻는 미묘하고 강렬한 의미 만들기의 예를 잘 보여준다.
주제어: 예이츠, 후렴, 반복, 제퍼스, 벤들러 |
Keywords :
- Yeats,
- refrain,
- repetition,
- Jeffares,
- Vendler,
- 예이츠,
- 후렴,
- 반복,
- 제퍼스,
- 벤들러,
|