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DOI : http://dx.doi.org/10.14354/yjk.2016.51.17
예이츠의 시적 후렴의 사용
싱가포르국립대 영문과 교수
receipt acknowledged: Oct. 5, 2016. peer-reviewed: 2+1. revision received: Nov. 7, 2016. publication approved: Dec. 14, 2016. edited by Young Suck Rhee
Yeats’s Use of the Poetic Refrain*
Patke,
Department of English at the National University
Abstract
The paper provides both an overview and selected close readings of Yeats’s practice in respect of the poetic refrain. Oral poetry first established the refrain as a device for recapitulation, reinforcement, and structural linking. Yeats used this device from oral traditions throughout his career, making its seeming repetition a formal means for powerful enhancement of a poem’s motif and thematic drive. He made extensive use of the refrain during the early stages of his career, and in the final years of his life. In a contemporary world where poets are habitually addicted to free verse, the example of Yeats offers a salutary lesson from the long past of poetry. The detailed analysis of poems such as “Long-Legged Fly” demonstrates the nuanced and powerful signification Yeats is able to accomplish through the use of the refrain.
이 논문은 시의 후렴을 예이츠가 어떻게 사용하는지 보기 위해 전반적 이고 개별적인 가까이 읽기를 한다. 요약, 강조, 및 전후 연결도구로서 구어시에서 생 긴 것이 후렴이다. 예이츠는 이 구어시의 기법을 평생 사용하는데, 시의 모티브와 주 제를 강하게 표현하는 방법으로 반복을 사용한다. 그는 초기시와 말기시에서 이 후렴 을 집중적으로 사용한다. 자유시가 범람하는 당대의 시에서, 오랜 시의 전통에서 얻은 예이츠의 예는 좋은 모델이 된다. 「긴 다리 소금쟁이」같은 시들의 면밀한 분석은 예 이츠가 후렴을 사용하여 얻는 미묘하고 강렬한 의미 만들기의 예를 잘 보여준다. 주제어: 예이츠, 후렴, 반복, 제퍼스, 벤들러

 


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