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DOI : http://dx.doi.org/10.14354/yjk.2017.53.331
예이츠의 『매의 우물에서』와 노극
조선대학교 기초교육대학
receipt acknowledged: 3 Jul. 2017. peer-reviewed: 7 Aug. 2017. revision received: 25 Aug. 2017. publication approved: 28 Aug. 2017.
Yeats’s At the Hawk’s Well and the Noh Drama
Ko,
Chosun University
Abstract
This paper analyzes the characteristics of Yeats’s drama and the elements of Noh drama as represented in At the Hawk’s Well. It also finds the differences between his drama and the Noh drama. And it studies his desire for the pursuit of wisdom. Encountering the new Japanese form of drama, Yeats creates a new dramatic form different from his earlier one. With the fundamental principles of the Noh drama, he globalizes Irish literature by using Irish legendary heroes: for example, Cuchulain in At the Hawk’s Well, and becomes a dramatist who inherits the tradition of Sophocles and Shakespeare. Yeats consistently emphasizes the importance of culture in many of his plays, awakening us to the importance of pursuit of wisdom in life.
이 연구는 『매의 우물에서』에 예이츠의 극작품의 특징과 노극의 요소가 어떻게 재현되어 있는지를 분석한다. 더 나아가 이 연구는 예이츠의 극작품과 노극과 의 차이점을 분별하면서 지혜의 추구에 대한 그의 열망을 규명한다. 그는 노극을 접한 이후에 초기 극작품들과 아주 다른 새로운 극작품을 창작한다. 그의 극작품은 노극의 기본원리를 이용하였으나 아일랜드의 전설적인 영웅들을 작품에 등장시켜서 아일랜드 문학의 세계화를 창조한다. 더욱이 그는 쿠헐런과 같은 아일랜드 영웅들을 『매의 우물 에서』에 등장시켜서 소포클레스와 셰익스피어의 전통을 이어받는 세계적인 극작가로 탄생한다. 요컨대 그는 그의 극작품을 통해서 현대를 살아가는 우리들에게 문화의 중 요성을 끊임없이 자각하여, 삶의 지혜로 활용하도록 하고 있다

 


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