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DOI : http://dx.doi.org/10.14354/yjk.2012.37.25
예이츠의 시 작법과 시의 형식
저자: 라지브 S. 패트키는 Yale-NUS 대학 인문학 학장이며, 국립싱가포르대학교 영어영문학과 교수이다.
Yeats: Prosody and Poetic Forms
,

Author: Rajeev S. Patke is Director, Division of Humanities, Yale-NUS College; Professor of English Language and Literature, Faculty of Arts & Social Science, National University of Singapore, 7 Arts Link, Singapore 117570. 65-6516 3086 (DID); 65-6773 2981 (Fax).
receipt acknowledged: Oct. 1, 2011. revision received: Apr. 27, 2012. publication approved: Apr. 27, 2012.
Abstract
Yeats is perhaps the best metrist in English after Tennyson, who has a deep respect for the tradition that links the poetics of Spenser’s era to that of Shelley’s and his own. His contribution to modern poetry is great; he has never abandoned the prosodic heritage of English by bringing diction, syntax, rhythm, and tone up to date. Yeats says in “Modern Poetry” (1936) that “[a] poem is an elaboration of the rhythms of common speech and their association with profound feeling.”
예이츠는 테니슨 이후 가장 기교가 뛰어난 시인으로, 스펜서의 시학, 셸리의 시학을 자신의 시학과 연결 짓는 전통을 소중히 여겼다. 그의 현대시에 대한 공헌은 지대하며, 그는 결코 영문학의 시작법을 버리지 않고, 시어, 신택스, 리듬, 톤을 현대화 시킨다. 그는 “현대 시”(1936)에서 “시란 일상어의 리듬을 다듬은 것이고, 그 리듬을 깊은 정서와 엮어주는 것이다”고 말한다.

 

yjk_37_25.pdf637.4KB

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