Journal Search Engine
Download PDF Export Citation Korean Bibliography PMC Previewer
ISSN : 1226-4946(Print)
ISSN : 2288-5412(Online)
The Yeats Journal of Korea Vol.65 pp.41-55
DOI : http://dx.doi.org/10.14354/yjk.2021.65.41

“I had grown wild”: A Critical Reading of Yeats’s Journey towards His ‘Final Mood’

Amitabh Roy
Mahila Mahavidyalaya and the Principal of the institution

Abstract

W. B. Yeats had a long poetic career which is marked by three different moods expressed through his poetry. His journey towards the ‘final mood’ has passed through the early years of escapism, romanticism, and a trace of pre-Raphaelite influence. Yeats began as a late romantic with his bent for Irish tradition and folklore. But he soon moved from the dreamland of fairy tales and reached a world of life and reality. With the influence of French symbolism, his conception of beauty and poetry evolved further. The nostalgic yearning for the good, old days landed the poet in a mood of despondency and pensive thoughts. Yeats’s frustrating experience with Maud Gonne and his disillusionment with the prevailing Irish customs led him towards self-introspection. Naturally, his choice of themes became more realistic. The spectacle of war in both Ireland and Europe presented before Yeats a broad canvas of violence and destruction as reflected in his philosophical overtones and imagery throughout his poems, especially in his middle period. As a true tragic hero, Yeats’s journey is from darkness to light and from suffering to the joy hidden in its bosom. The painting of gross destruction is left behind and the poetic theme became the gaiety of the sages. Yeats discovered significant meaning of life even through its trivial happenings. He unleashed the beautiful and lofty through individual experiences which are of real value. In his Last Poems the poet’s deeper understanding of human nature elevates him to a person with a rare kind of vision. The poetic joy of this visionary poet is more pronounced than the tone of despondency, desolation, and loneliness expressed in his early poems.

“난 열광했네”: 최후의 무드를 향한 예이츠의 여정을 비판적으로 읽기

아미타 로이
인도 알리푸두알 마힐라 마하비디알라야

초록

W. B. 예이츠는 긴 세월 동안의 저작 활동을 통해 세 가지 다른 무드를 보여준다. ‘최종 무드’를 향한 그의 여정은 도피주의, 낭만주의, 그리고 라파엘 전파를 거치면서 차츰 형성된다. 예이츠는 아일랜드 전통과 민담에 관심을 바탕으로 후기 낭만주의자로 저작 활동 시작했지만 곧 동화와 같은 꿈나라에서 벗어나 삶과 현실 의 세계로 들어갔다. 프랑스 상징주의의 영향으로 그는 미와 시에 대한 개념을 더욱 발전시켰다. 초기 시는 옛 시절에 대한 향수로 인해 낙담과 사색적인 무드에 빠졌지만 모드 곤에 대한 실연과 아일랜드 관습에 대한 환멸로 예이츠는 자기 성찰을 하게 되 었다. 이후 자연스럽게 시적 주제는 현실적이 되었다. 한편 아일랜드와 유럽에서 벌어 지는 전쟁은 예이츠에게 폭력과 파괴에 대해 폭넓게 다루는 계기가 되었고, 특히 중세 시대에 대한 관심을 통해 이를 철학적 함축과 숙달된 이미지에 승화하였다. 진정한 비극적 영웅처럼 예이츠의 여정은 어둠에서 빛으로, 고통에서 가슴에 감춰둔 기쁨으로 이어졌다. 파괴는 배경으로 사라지고 현자의 흥겨움이 전경을 차지했다. 예이츠는 진 정한 가치가 있는 개인적인 경험을 통해 아름답고 고상한 것을 분출했다. 그는 『최후 의 시편』에서 시인의 인간 본성에 대한 깊은 이해를 바탕으로 뛰어난 비전을 제시했 다. 후기 시에서 예이츠의 시적 기쁨은 초기 시에 표현된 낙담, 황량함, 외로움의 어조를 압도했다.
 

Figure

Table

  1. SEARCH
  2. Submission : JAMS

    https://yjk.jams.or.kr/

  3. YSK

    The Yeats Society of Korea

  4. Editorial Office
    Contact Information

    - Tel: +82-2-2220-4477
    - E-mail: ilhwan_y@hanyang.ac.kr