Journal Search Engine
Download PDF Export Citation Korean Bibliography PMC Previewer
ISSN : 1226-4946(Print)
ISSN : 2288-5412(Online)
The Yeats Journal of Korea Vol.37 pp.11-23
DOI : http://dx.doi.org/10.14354/yjk.2012.37.11

“On or About December 1910,” or When Did the New Stuff Begin?

William C. Pratt

Abstract

Many people have identified Modernism with “the New.” Sometime around1910, give or take a decade or so, there were important departures from older waysof doing things in one area after another, whether it be in poetry or any number ofother cultural and intellectual approaches. In the U.S., poets such as Ezra Pound, WallaceStevens and William Carlos Williams began to make their mark, a small magazineculture represented by publications such as Poetry, The Masses and the New Republicemerged, and Greenwich Village became a major cultural center. U.S. entry intoWorld War I, however, proved disruptive, and the postwar period was different inimportant ways. On the other hand, African American writers and artists gained greaterrecognition in the 1920s than previously as a result of the Harlem Renaissance.

그 새로운 운동이 “1910년 12월에 혹은 그 때쯤?” 아니면 언제 시작되었지?

윌이엄 C 프래트
저자: 윌이엄 C 프래트는 오마하 네브라스카 주립대 사학과 명예교수이다.

초록

사람들은 모더니즘을 “새로운 것”과 동일시한다. 1910년에, 혹 그보다 10년 전 혹은 후, 시 혹은 다른 문화와 지적 영역에 있어, 전통과 다른 중요한 새로운 것들의 출발이 되는 시점이었다. 미국에서, 에즈라 파운드, 왈러스 스티븐스, 그리고 윌리엄 칼로스 윌리엄스 같은 시인들이 족적을 남기고, 『시』, 『대중』, 그리고 『새로운 나라』로 대변하는 작은 문예지의 문화가 등장하고, 그리고 그리니치 빌리지는 문화의 중심지가 된다. 그러나, 미국의 세계1차대전 참전은 이 운동에 제동을 걸고, 전후 시기는 여려 면에서 달라졌다. 반면, 아프리카계 작가와 예술가는 할렘 르네상스의 결과로 그 전보다 1920년대에 더 큰 인정을 받는다.
  1. SEARCH
  2. Submission : JAMS

    https://yjk.jams.or.kr/

  3. YSK

    The Yeats Society of Korea

  4. Editorial Office
    Contact Information

    - Tel: +82-2-2220-4477
    - E-mail: ilhwan_y@hanyang.ac.kr